Dark.

Livet har alla dessa planer för oss. Men vart är min plan? Egentligen vet jag, men mitt huvud är delat så allt är som ett stort moln med massa tankar och funderingar. Inget går som jag vill. 
Liksom jag borde vara glad. Har väldens bästa familj, vänner, pojkvän. Har två jobb och körkortet går framåt. Bara teorin kvar. Men ändå är jag inte hel med mig själv. Kan inte vara glad fullt ut. Kan inte känna kärlek fullt ut. Säger saker jag inte menar. Jag vill kunna mena det men gör det inte. Trodde att detta skulle försvinna efter jag tog studenten. Det är två årsedan och jag har fortfarande alla dessa tankar som spökar med mig. Men nu vet jag vad jag ska göra och inte ska göra. Jag ska ta tag i det på rätt sätt denna gång och inte förstöra mig själv. 
Jag har så mycket att leva för. 
Jag har glädje att sprida. 
Jag vill känna kärleken igen. 
Men jag måste bli ett med mig själv först och hitta allt detta inom mig. 
Men det är så svårt. Man ser bara svart. 
 
 

Kommentarer:

1 Zaris:

Det är svårt. Men vet man om det själv o tar ett steg i taget så släpper det nog så småningom. Även om det tar sin tid. Man är ju inte mer än en människa. Du kommer känna glädje och kärlek fullt ut en dag, det är jag 100% säker på!:)

Kram Sara

Kommentera här: