Summer Times.

Folk säger ge de tid, men det är ju allt jag gör. Det händer inget. Allt går så fort att de inte händer något. Det går för snabbt att man inte hinner se eller reagera på vad som händer runt om en. Vill bara att allt ska sakna ner lite, mår dåligt över att tiden går så snabbt. Visst på ett sätt är det grymt häftigt att vara 18 och man får göra massa spännande saker. Men jag känner mig inte redo, inte redo att släppa taget om allt. Vill inte. Känner mig som en helt ny människa. Känner mig inte som mig själv längre. Det känns som jag har flera personligheter inom mig som sakta kommer ut ur mig. Det är både positivt och negativt. För den ena som kommer ut gör så att jag vågar mer, den hjälper mig genom att släppa taget och bara leva livet. Men sen kommer den andra som försöker dra mig tillbaka så jag blir den tysta tjejen som inte orkar någonting, skiter i allt. Men sen har jag en till som jag känner igen väldigt väl.. Den som får mig att må helt awesome, trodde jag hade tappat den men nej, den finns med mig hela tiden, den bara gömmer sig bakom alla andra, för visst den är lite blyg av sig men den gör mig hel. Jag har inte tappat taget om mig själv, även fast det låter som det. Men jag får kämpa lite extra ibland för att inte glömma  att ta hand om mig själv däremot. 
 

Kommentarer:

1 CAROLIN!:

haha! hela du är awesome Emma! det kan ingen ta ifrån dig! :D Inte ens du! :D

Kommentera här: